Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

Φρούτα Φρουτ...!!!

ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ

(Μέρος Δεύτερο)


Αγαπημένοι φίλοι,

όλοι γνωρίζουμε πως το πολύ μπλα μπλα τα παιδάκια το βαριούνται...
Σ' εκείνα αρέσει το παιχνίδι, η μουσική, ο χορός, η ζωγραφική και κάθετι που δεν τα υποχρεώνει να κάθονται αμίλητα, ακούνητα κι αγέλαστα, μέχρι η εκπαιδευτικός να ολοκληρώσει αυτά που έχει να πει και μετά να τα βάλει να καθήσουν στα τραπεζάκια και να γράφουν με τις ώρες, ώστε να πετύχουν με καλλιγραφία όλα όσα οι ενήλικες ποθούμε...

Όμως η μάθηση πρέπει να είναι διασκέδαση κι εμείς σήμερα θα διασκεδάσουμε με τα φρούτα του Σεπτεμβρίου... 


Στην αρχή προτείνω να βάλετε ένα τραγουδάκι, το οποίο πραγματικά είναι τόσο ευχάριστο στο ρυθμό και τη μελωδία του, όσο και στα λόγια του... 



1) Ένα μανταρίνι,που τολεγαν Ειρήνη
κάλεσε την Άννα,την Άννα την μπανάνα
που φώναξε ένα φίλο,το φίλο της το μήλο
που αγάπησε ένα βράδυ,την Πόπη το αχλάδι
παρέα με τη Θώδη,το κόκκινο το ρόδι
πριν γίνει το σταφύλι,η πιο καλή τους φίλη
μαζί τους και ο Μηνάς,Μηνάς ο ανανάς
καθίσαν και ψηφίσαν,ποιός θα'ναι ο βασιλιάς
 
R) Φρούτα φρούτα φρούτα φρούτα φρούτα φρούτα φρουτ
 Φρούτα φρούτα φρούτα φρούτα φρουτ! (δις)
 
2) Η μάχη ήταν πάλι,σταφύλι πορτοκάλι
 που έδιναν υγεία,χαρά και ευεξία!
 -Εγώ,είπε το σταφύλι,η πιο καλή σας φίλη 
προσέχω την καρδούλα,το δέρμα και τα ούλα
 -ψηφίστε πορτοκάλι,για πλούσια τα κάλη 
για κόκκινα μαγουλάκια και όμορφα μαλλάκια 
σταφύλι ή πορτοκάλι μπανάνα ή ανανάς
 αχλάδι ή μανταρίνι, εσύ τι προτιμάς? 
 ΟΛΑ!!!!
 
R) φρούτα φρούτα φρούτα φρούτα φρούτα φρούτα φρουτ
 φρούτα φρούτα φρούτα φρούτα φρουτ (δις)


Αφού το ακούσουμε μια φορά (τα παιδάκια από τη χαρά τους πάντα κάνουν φασαρία), προτείνουμε να ακούσουν ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΑ, ποια φρούτα αναφέρει το τραγουδάκι μας...

Στη συνέχεια, απλώνουμε στο πάτωμα καρτέλες με διάφορα φρούτα και τα παιδιά επιλέγουν τα σωστά φρούτα (μανταρίνι, μπανάνα, μήλο , αχλάδι, ρόδι, σταφύλι,ανανάς και πορτοκάλι).

Να αναφέρω εδώ, πως πρέπει να ξέρουν τα φρούτα, τόσο στο προφορικό τους λόγο όσο και στην αντιστοίχιση της εικόνας αυτών, ώστε να μπορούν αυτό που άκουσαν να το βρουν στις καρτέλες και να το παρουσιάσουν.

Έπειτα αφού έχουν βρεί τα φρούτα του τραγουδιού, τους παρουσιάζουμε τα φρούτα του Σεπτεμβρίου,
(συνήθως εμείς χτυπάμε συλλαβή συλλαβή το κάθε φρούτο)
και ζητάμε να παρατηρήσουν πια από τα φρούτα του τραγουδιού αντιστοιχούν στα φρούτα του μήνα μας.

Η απάντηση θα δοθεί πολύ γρήγορα και φυσικά είναι τα (μήλα, σταφύλια κι αχλάδια)και στη συνέχεια ζητάμε να βρουν ποια φρούτα του Σεπτεμβρίου μείνανε παραπονεμένα γιατί δεν έχουν το δικό τους τραγούδι..

Είναι τα σύκα, τα δαμάσκηνα και τα μούρα.... 

Έτσι κι εμείς αποφασίζουμε για χάρη τους να παίξουμε μαζί τους... διαφοροποιώντας το παραδοσιακό παιχνίδι 
Περνά – περνά η μέλισσα"


  Για να παιχτεί το παιχνίδι, δυο παιδιά φτιάχνουν με τα χέρια τους μια γέφυρα και τα υπόλοιπα παιδιά περνούν κάτω απ’ αυτήν. Τα παιδιά τα οποία έφτιαξαν τη γέφυρα διαλέγουν ποιο από τα δυο φρούτα θέλουν.(ΜΟΥΡΟ ή ΔΑΜΑΣΚΗΝΟ

Μετά τραγουδούν αντί για το  τραγούδι: “Περνά – περνά η μέλισσα με τα μελισσόπουλα και με τα κλωσσόπουλα. Ζουμ – ζουμ – ζουμ να οι μέλισσες περνούν για να δούμε τι θα πουν”,  το λάχνισμα "Ανεβαίνω στη συκιά"  

Ανεβαίνω στη συκιά
και πατώ στην καρυδιά
πίνω το γλυκό κρασί
με την κούπα τη χρυσή
και φωνάζω κούι κούι
και κανένας δε μ’ ακούει.

 
Όταν τελειώσουν το λάχνισμα, το παιδί που βρίσκεται κάτω από τη γέφυρα, πιάνεται από τα παιδιά που έφτιαξαν τη γέφυρα. 

Μετά του λένε τις δυο λέξεις- δύο φρούτα και το παιδί πρέπει να διαλέξει ένα από τα δυο. Όποιο  φρούτο από τα δυο διαλέξει πάει πίσω από τον αρχηγό της ομάδας.

. Έτσι γίνεται και με τους υπόλοιπους. Όποιος πάρει τους περισσότερους κερδίζει.



Τέλος, δοκιμάζουμε όλοι και τα τρία φρούτα (σύκο, δαμάσκηνο και μούρο) και αναφέρουμε το αγαπημένο μας...

Στην επόμενη ανάρτηση με μουσική και με παιχνίδι θα παίξουμε με τα υπόλοιπα τρία φρούτα του μήνα

ΜΗΛΟ-ΑΧΛΑΔΙ-ΣΤΑΦΥΛΙ

ως τότε να περνάτε όμορφα...!!!

Με εκτίμηση
Γεωργία....