Τρίτη 10 Σεπτεμβρίου 2013

Λα λα λα λα αχΛΑδι.... Λα λα λα λα μήΛΑ . . . ! ! !

Φρούτα Φρούτ... αχ ΛΑ δι & μή-ΛΑ ή ΜΙ-λα;;;

(Σεπτέμβριος...)

Αγαπημένοι μου φίλοι,

ελπίζω να είστε όλοι καλά και τόσο χαρούμενοι όσο εγώ... Και είμαι χαρούμενη γιατί ζω με τη μουσική ή μέσα από τη μουσική;;; 

Μμμμμ δεν ξέρω, το μόνο σίγουρο είναι 
πως, όποιος έχει τη μουσική μέσα στη ζωή του,είναι ΧΑΡΟΥΜΕΝΟΣ!!!

Γι' αυτό δεν ξεχνάμε να μαθαίνουμε στα παιδιά μας 
μουσική από μικρή ηλικία...

Υπάρχουν πολλές έρευνες, πως η μουσική σε μικρές ηλικίες 
κάνει θαύματα, τόσο στη κοινωνικοσυναισθηματική του ανάπτυξη όσο και στην
νοητική του εξέλιξη....

Έτσι λοιπόν κι εγώ σήμερα θα σας παρουσιάσω την κυρία μουσική...


Μια φορά κι έναν καιρό, ζούσε η κυρία μουσική με τα 7 παιδιά της, τις νότες, στο δάσος...

Την άνοιξη και το καλοκαίρι ήταν πολύ χαρούμενες και ξέγνοιαστες, κοιμόντουσαν κάτω από τα δέντρα, έπαιζαν στο χορτάρι και ήταν πραγματικά ευτυχισμένες...

Το φθινόπωρο και το χειμώνα όμως, ήταν δυστυχισμένες, βρέχονταν από τη βροχή και κρύωναν πολύ στο χιόνι... δεν είχαν κάπου ζεστά να κοιμηθούν κι έκλαιγαν- έκλαιγαν...

Έτσι η κυρία μουσική αποφάσισε να πάει στους ανθρώπους να ζητήσει βοήθεια,
να χτίσουν ένα σπίτι γερό και δυνατό για να μείνουν μέσα τα παιδιά της...

Έτσι κι έγινε.... βρήκε μικρά παιδιά (μιλήστε σαν μωρά... τους αρέσει τόοοοσο πολύ)

τις μαμάδες τους... (μιλήστε σαν τη μαμά, γλυκά και τρυφερά)


και τους μπαμπάδες τους...(μιλήστε σαν τους μπαμπάδες, δυνατά και βαριά)


κι όλοι μαζί γραμμή - γραμμή, έχτισαν το σπίτι της κυρίας μουσικής,
το οποίο έχει 5 γραμμές διαμερίσματα και 4 διαστήματα διαμερίσματα 

(μπορείτε να μετρήσετε από  κάτω προς τα πάνω μαζί με τα παιδιά πρώτα τις γραμμές και μετά τα διαστήματα)

 για να τις χωράει όοοολες τις νότες... και τις 7...


και το σπίτι αυτό το ονόμασαν 5 γραμμο....

Για να ανοίξει όμως η πόρτα χρειάζεται το κλειδί... και η μαμά μουσική έδωσε σε ένα από τα παιδιά της, τον μικρό Σολ το κλειδί του σπιτιού για να ανοίξει την εξώπορτα...

Κι αφού ο Σολ έχει το κλειδί, έτσι κι αυτό βαπτίστηκε το κλειδί του ΣΟΛ...

Η κλειδαρότρυπα μπαίνει στο διαμέρισμα της 2ης γραμμής, έτσι η νότα Σολ βρήκε πρώτη το δικό της σπιτάκι... στη γραμμή 2..

Στη συνέχεια μπήκαν όλες με τη σειρά....


(εδώ μπορείτε να σχεδιάσετε την κάθε νότα σαν μια μικρή φατσούλα ενός παιδιού και 
να του δώσετε ένα χαρακτηριστικό από το όνομά της.. 

πχ η νότα λα που όλο τραγουδά λαλαλαλαλαλα και είναι το ραδιόφωνο της πολυκατοικίας ή τον μικρό μι που όλο λέει μη "Μη ζωγραφίζεις, μή παίζεις, μή μιλας", 

την νότα φα που μαγειρεύει πολλά ΦΑγητά όπως ΦΑβα, ΦΑκή, ΦΑσολάδα, τον Ιταλό ΣΙ που ξέρει να λέει μόνο si=ναι στα Ιταλικά 

και το δυνατό Ντο που είναι ο θυρωρός κι όταν κάποιος έρχεται κάνει το κουδούνι "ντιν - ΝΤΟν.. )

Φυσικά μπορείτε να φτιάξετε τη δική σας ιστορία μαζί με τα παιδιά....

Έπειτα μετράμε τις 7 νότες μαζί τους, στη συνέχεια τραγουδάμε την κλίμακα, ενώ εκείνα επαναλαμβάνουν κι ύστερα αν έχουμε μεταλλόφωνο παίζουμε τις νότες και τραγουδάμε με τα παιδιά ταυτόχρονα...


Τέλος ρωτάμε να μας πουν αν υπάρχει κάποιο παραμύθι που γνωρίζουν που να κρύβει τον αριθμό 7...

θα απαντήσουν αμέσως "Η Χιονάτη κι οι 7 νάνοι"


Αφού το αφηγηθούμε ή ακόμη καλύτερα το "παίξουμε" στο κουκλοθέατρο,  
ρωτάμε τα παιδάκια μας ποιο φρούτο  του φθινοπώρου συναντήσαμε μέσα στο παραμύθι ; ;

Μα φυσικά το ΜΗΛΟ...

Τραγουδάμε μια φορά το "Μήλο μου κόκκινο"...


και στη συνέχεια αφού χτυπάμε τις συλλαβες από τη λέξη "ΜΗ-ΛΑ", αντιστοιχίζουμε τη λέξη μήλα με τις νότες...

Η συλλαβή μη....

που έχει το σπιτάκι της στη 1η γραμμή...

και η συλλαβή λα...

 που μένει στο διαμέρισμα 2ο 

Τις βάζουμε δίπλα δίπλα...


και την λέξη μήλα...

Θα σας αναφέρουν πως η νότα μι γράφετε με το Ιι του ιπποπόταμου, ενώ η συλλαβή μή από τη λέξη "μήλα" με το Ηη του ήλιου...

Μπορεί να ακούγονται ίδια αλλά γράφονται διαφορετικά... 

Επόμενο φρούτο.....;;;

Ποιο φρούτο αναστενάζει και φωνάζει λάδι;;;
Μα φυσικά το ΑΧΛΑΔΙ... 






Φέρνουμε αχλάδια στα παιδιά για δεκατιανό να το γευτούν...

Στη συνέχεια, βρίσκουμε τις συλλαβές του και τις χτυπάμε λέγοντας τες μία μία δυνατά και καθαρά...



Έπειτα  μετράμε τις συλλαβές.. Η λέξη αχλάδι έχει 3 συλλαβές μετράμε όλοι με τα δάχτυλά μας τον αριθμό 3...

Όμως εμείς θέλουμε να φτάσουμε ως το δέκα... Πόσα δάχτυλα πρέπει ακόμη να 
ανοίξουμε; (μερικά απαντούν, άλλα όχι... τα βοηθάμε λέγοντας 7).. 
Πάμε να μετρήσουμε μέχρι το 7...

1-2-3-4-5-6-7

7 + 3 = 10 

(εμείς στην τάξη το κάνουμε σε κάθε λεξουλα κλειδί της ημέρας, μπορείτε να το κάνετε και με το μήλο)

Μας έλεπαν 7 δάχτυλα..... Τι άλλο μάθαμε σήμερα με τον αριθμό 7; Τις 7 νότες...

Ας τις τραγουδήσουμε μια φορά...

 

Η λέξη αχλάδι ποια νότα έχει μέσα της; Την νότα λα..

 

Πως θα γίνει η λέξη μας με τη βοήθεια της μουσικής;

 Ποια νότα βρήκαμε σήμερα και στη λέξη ΜΗΛΑ, αλλά και στη λέξη ΑΧΛΑΔΙ;

Φυσικά τη ΛΑ...

Ας ταξιδέψουμε λοιπόν στη χώρα του Λα λα λα λα λα....!!!
 (μία δραστηριότητα από το βιβλίο ΕΛΑΤΕ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ)...

 Η ομάδα όρθια σε κύκλο. Ο δάσκαλος εξηγεί στα παιδιά ότι θα μιλήσουν σε μια καινούργια γλώσα του "Λα λα λα λα λα".

Και πρώτα πρώτα μαθαίνουν το τραγούδι της νότας αυτής. Ο δάσκαλος τραγουδά με λα λα λα λα τη γνωστή μελωδία του "La Cucaracha" και παροτρύνει τα παιδιά να τον ακολουθήσουν.



 Στη συνέχεια μπαίνει μέσα στον κύκλο, στέκεται μπροστά σ' ένα παιδί και του μιλά στη γλώσσα λα λα λα λα λα, κάνοντας και κινήσεις.. π.χ. επικύψεις...

Το παιδί πρέπει να απαντήσει κι αυτό στην ίδια γλώσσα. Ύστερα από μια σύντομη συνομιλία ο δάσκαλος πιάνει το παιδί αγκαζέ και χορεύουν τραγουδώντας τον παραπάνω σκοπό...

Τέλος το παιδί κι ο δάσκαλος πηγαίνουν να συνομιλήσουν με άλλα δυο παιδιά και το παχνίδι επαναλαμβάνεται έως ότου όλα τα παιδιά να χορεύουν ταυτόχρονα σε ζευγάρια..

 Λα λα λα λα λα φίλοι μου....!!!

Με εκτίμηση 
 Γεωργία...