"Σταφύλια" Δασκαλάκης
Ποιος πίνακας τους αρέσει και γιατί;
Έπειτα χωρίζετε τα παιδιά σε ομάδες. Κάθε ομάδα θα πάρει μπροστά της ένα πίνακα και με πλαστελίνη θα
κατασκευάσει κάποια από τα φρούτα της εικόνας...
΄Ετσι προσέχουν περισσότερο....
Στη συνέχεια συγκρίνουν τους πίνακες και λένε ποιος τους αρέσει και γιατί. Μπορεί
όλοι να τους αρέσουν, αλλά καλό θα είναι να δικαιολογούν τις προτιμήσεις τους...
Αργότερα μπορούν να παίξουν με τους πίνακες... Τους τοποθετούμε σε απόσταση μεταξύ τους κάτω στο πάτωμα...
Βάζουμε στο cd μουσική tutti fruiti.. όσο η μουσική ακούγεται τα παιδιά "πατούν" σταφύλια όπως οι "Σελήνοι" όταν η μουσική σταματά τα παιδάκια πρέπει να κάνουν ένα κύκλο γύρω από τον πίνακα που περιγράφουμε:
Σε ποιον πίνακα υπάρχουν και μπανάνες;
Σε ποιον πίνακα τα αμπελόφυλλα άρχισαν να κιτρινίζουν;
Σε ποιον πίνακα υπάρχει και μια πετσέτα με ρίγες;
Σε ποιον πίνακα οι ρόγες του σταφυλιού έχουν διαφορετικά χρώματα;
Σε ποιον πίνακα υπάρχει ένα καλάθι γεμάτο φρούτα;
Και πολλές πολές άλλες ερωτήσεις....
Θεατρικό
Δυο παιδιά βάδιζαν σ΄ένα δρόμο εξοχικό. Πείνασαν. Δεν είχαν να φάνε. Το ένα παιδί προτείνει να κλέψουν ένα σπίτι που το είδαν απομονωμένο. Το άλλο παιδί δεν συμφώνησε.
Τελικά βοήθησαν μια γριούλα να κόψει σταφύλια από το αμπέλι της κι εκείνη τους έδωσε να φάνε σταφύλια και πεπόνι.
Κι εδώ είναι μια ωραία ευκαιρία γαι το δεκατιανό μας...
Παίζουμε το μικρό αυτό θεατρικό ώσπου όλα τα παιδάκια να έχουν δοκιμάσει σταφύλι...
Στη συνέχεια ζωντανεύουμε τους πίνακες με ερωτήσεις...
Τι σκέπτεται ο Βάκχος στον πίνακα Καραβάτζιο; Είναι χαρούμενος ή λυπημένος;
Τι λέει το παιδί στη γυναίκα στον πίνακα του Βαρούχα; Είναι η μητέρα του ή η αδερφή του; Μοιάζουν μεταξύ τους; Γιατί η γυναίκα μας κοιτάει; Ποιος την φώναξε; Μήπως κάποιος απο εσάς;
Τι νομίζεις πως βλέπει ο Διόνυσος στον πίνακα του Μποστ;
Ποιο τραγούδι νομίζεις πως λένε οι τρελούτσικοι σειληνοί καθώς πατούν τα σταφύλια στον αμφορέα; Είναι μεταξύ τους φίλοι; Είναι όλοι από την ίδια χώρα;Αν δεν ήταν
θα δούλευαν μαζί;
Πηγή: Μουσειακή αγωγή ΑΝΟΙΧΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Κι εδώ είναι ευκαιρία να μάθουν το τραγούδι "Γλυκό τσαμπί σταφύλι"
Πρώτα χτυπάμε τις λέξεις κλειδιά του τραγουδιού συλλαβή συλλαβή..
Στη συνέχεια ακούμε το τραγούδι από το cd player...
Τραγουδάμε φράση φράση, ενώ τα παιδιά επαναλαμβάνουν...
Έπειτα τους παρουσιάζουμε τις παρακάτω κάρτες, ώστε να τα βοηθήσουμε να θυμούνται τα λόγια...
Τη στιγμή που τραγουδάμε λα λα λα λα φυσικά δεν ξεχνάμε να δείξουμε τη νότα λα στο 2ο διάστημα...
Το συγκεκριμμένο τραγουδάκι είναι μεγάλο αλλά και πολύ αγαπητό τόσο σε εμάς όσο και στα παιδιά μας...
Είναι λοιπόν ευκαρία να δείξουμε ή να θυμήσουμε στα μικρά μας τις διαβαθμίσεις έντασης στη μουσική...
Έτσι τραγουδάμε το τραγουδάκι
ψιθυριστά σαν να λέμε ένα μυστικό (piannisimo)
Σιγά σαν να νανουρίζουμε ένα μωρό...
Κανονικά όπως μιλάμε... (mezzo forte)
δυνατά όπως λέμε ένα ποιήμα...
και τέλος πολύ δυνατά, χωρίς όμως να ουρλιάζουμε σαν να θέλουμε να μας ακούσει κάποιος που βρίσκεται μακρυά μας... (fortissimo)
Έτσι απλά βλέπουμε, παίζουμε, γευόμαστε και τραγουδάμε για το σταφύλι...
λα λα λα λα λα λα λα λα λα λα λα λα
γεια σας φίλοι μου γλυκό τσαμπί σταφύλι μου...
Με εκτίμηση
Γεωργία...
|
ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΓΕΩΡΓΙΑ! ΛΑΤΡΕΨΑ ΠΙΝΑΚΑ ΜΠΟΣΤ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΝ ΗΞΕΡΑ! ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ!!!! Πάντα με το καλό λόγο στο στόμα.... Κι εμένα μου αρέσει πολύ ο Μποστ... Γενικά τα έργα του ειναι πολύ οικεία... Καλή κ όμορφη εβδομάδα κ σε σένα....
ΔιαγραφήΚαι οι ιδέες για το σταφύλι πάρα πολύ ωραίες!!!...όπως και όλα τα φρούτα φρουτ σου Γεωργία!!!Καλή συνέχεια!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπώ τα φρούτα γιαυτό!!! χαχαχαχαχαχαχα Καλή συνέχεια φίλη καλλιτέχνιδα....!!!
ΔιαγραφήΩραίοι πίνακες και όχι οι συνηθισμένοι! Ευχαριστούμε Γεωργία! Καλή εβδομάδα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ κοριτσάκι μου.... είναι τόσο ελάχιστα αυτά που δίνω σε σχέση με αυτά που παίρνω από εσάς... Επίσης!!!
Διαγραφήούτε γω γνώριζα τον πίνακα του Μποστ..........πολυ όμορφες ιδέες !!!
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστουμε !!!