Google+ Followers

Κυριακή, 29 Σεπτεμβρίου 2013

O καπνός και το τσιγάρο στο νηπιαγωγείο;;;

Από τον καπνό στο τσιγάρο και η υγεία του σώματος

Αγαπημένοι μου φίλοι,

η σημερινή ανάρτηση ήρθε ξαφνικά και θέλησα να τη μοιραστώ μαζί σας...
Θα μάθουμε στα παιδιά γιατί πρέπει να αποφεύγουν το τσιγάρο αλλά και τους ανθρώπους που το χρησιμοποιούν  και το προσφέρουν ως δοκιμή...

Το μάζεμα του καπνού ξεκινά από τις 20 Ιουνίου αλλά η διαδικασία του κρατά μέχρι και το Σεπτέμβρη, ώστε να υλοποιηθεί η παραγωγή του στα εργοστάσια..

Στα παλιά χρόνια ήταν ένα είδος ιεροτελεστίας και η αγάπη του κόσμου μεγάλη για το συγκεκριμένο φυτό...το οποίο έκανε πολύ καλό στον οργανισμό πριν το επεξεργαστούν τα εργοστάσια...

Καθώς έψαχνα βρήκα ένα έργο μνημιακών διαστάσεων στην Εθνική πινακοθήκη το οποίο ανήκει στον Τάσο Αλεβίζου και στη  Λουκία Μαγγιώρου..









Οι πρώτοι που ανακάλυψαν τις χαλαρωτικές ιδιότητες του καπνού ήταν οι Ινδιάνοι. Συνήθιζαν να καπνίζουν πίπα ή πούρο. Με την άφιξη των πρώτων ευρωπαίων στην αμερικανική ήπειρο τον 15ο αιώνα, η συνήθεια αυτή πέρασε στην Ευρώπη και κατόπιν εξαπλώθηκε βαθμιαία σ' όλο τον κόσμο.

Ρίξτε μια ματιά στην ιστορία του καπνίσματος θα σας βοηθήσει να την γνωρίσετε πρώτα εσείς κι ύστερα να την αφηγηθείτε σαν παραμυθάκι στα μικράκια σας..

Ευκαιρία να ρωτήσετε και ποιοι από τους γονείς καπνίζουν στο σπίτι...

Με αφορμή την ιστορία που θα τους πείτε κι αφού καταλήξετε στο που κάνει κακό το τσιγάρο και γιατί πρέπει να το αποφεύγουμε κι ως παθητικοί καπνιστές, θα μπορούσατε να συνεχίσετε στο τι κάνει καλό στην υγεία και το σώμα...

 Ξεκινάμε με το έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι


Ρωτάμε τα παιδιά μήπως είναι super ήρωας τέσσερα πόδια και τέσσερα χέρια σαν πολλά τα βλέπω

και στη συνέχεια εξηγούμε πως είναι ένα αντρικό σώμα που το ζωγράφισαν σε δύο αλληλοκαλυπτόμενες θέσεις.. Δηλαδη ο κορμός του σώματος έμεινε ακίνητος ενώ τα χέρια και τα πόδια ζωγραφίστηκαν σε δύο διαφορετικές πόζες...

Επίσης πρέπει να αναγνωρίσουν και τα δύο σχήματα που υπάρχουν στον πίνακα, τον κύκλο και το τετράγωνο (ευκαιρία να παίξουμε και με τα σχήματα)..

Για να το καταλάβουν καλύτερα υπάρχουν δυο επιλογές... Να σχεδιάσετε ένα παιδί σε χαρτί μέτρου με τις δύο διαφορετικές στάσεις σώματος ή να φωτογραφίσετε δύο παιδιά του ίδιου ύψους και βάρους ο ένας πίσω από τον άλλον κι ο δεύτερος να έχει σε διάσταση χέρια και πόδια κι ο πρώτος  την άλλη στάση..

Είναι ωραίο και γρήγορο, θα τους αρέσει πολύ και θα λένε "θέλω κι εγώ"... Δε θα ήταν άσχημο να καρφιτσώσετε φωτογραφίες στην τάξη με τους μαθητές σας Βιτρούβιους..


Ώρα για χορό...

Χόκυ πόκυ

Τα παιδιά παρακινούνται να κάνουν κινήσεις που κάνει η μουσικός  για να διασκεδάσουν με τις φιγούρες ενός παλιού αμερικάνικου χορού. 
Η 
εκπαιδευτικός απαγγέλει την πρώτη στροφή δείχνοντας ταυτόχρονα τις κινήσεις και τα παιδιά μιμούνται τις φιγούρες. 

Το χέρι μπροστά, το ίδιο χέρι πίσω, το χέρι πάλι μπροστά και το κουνάμε στο ρυθμό και γυρνάμε γύρω γύρω από τον εαυτό μας χοροπηδώντας κ.α. 

Στο τέλος ακούγεται το τραγουδοπαίχνιδο και η ομάδα αποδίδει με τις κινήσεις τη συγκεκριμένη τραγουδιστή χορογραφία. 

Βόλτα στο σώμα

Στη συνέχεια στέκεται απέναντι στα παιδιά και προετοιμάζει την ομάδα για μια βόλτα στο σώμα. 

Μια βόλτα που ξυπνάει το σώμα και δοκιμάζει την ταχύτητα των κινήσεων μας προσφέροντας ή τραγουδώντας τους στίχους δείχνει όλες τις κινήσεις. 

Τα παιδιά κάνουν ότι κάνει η εκπαιδευτικός. Ακούγεται το τραγούδι, τα παιδιά όρθια εκτελούν τις τραγουδιστές οδηγίες: Τα χέρια στο κεφάλι, στους ώμους, στα γόνατα, στα πόδια κοκ…..


Χορός με φαντασία

Η μουσικός παρουσιάζει στα παιδιά κάποιες απλές κινήσεις  πχ λίκνισμα δεξιά-αριστερά σήκωμα και κατέβασμα των ώμων. 

Τα παιδιά τις μιμούνται στην αρχή όρθια στη συνέχεια σκυμμένα χαμηλά, περπατώντας στις μύτες κάνοντας στροφή γύρω από τον εαυτό τους σε ζευγάρια, σε τετράδες, σε κύκλο κτλ.

 Η μουσικός βάζει χορευτική μουσική και τα παιδιά χορεύουν ελεύθερα. Με σύνθημα, προσθέτουν στον χορό τις κινήσεις που είχαν συμφωνήσει. 

Στην πορεία, η μουσικός 
δίνει επιπλέον παραγγέλματα και τα παιδιά χορεύουν διατηρώντας πάντα τις κινήσεις και τις καινούργιες οδηγίες(π.χ. χορέψτε στις μύτες, σκυμμένοι κτλ.)

Ρίπτιτίρι

Ακούγεται το τραγούδι και γη μουσικός παροτρύνει τα παιδιά να μιμηθούντις συγκεκριμένες αλλά και αυτοσχεδιαστικές κινήσεις του«Ριπτιτίρι»Το παιχνίδι τελειώνει με….. ύπνο που διαρκεί λίγο.Στη συνέχεια άλλο παιδί γίνεται «Ριπτιτίρι.» κ.ο.κ.  


Ότι κάνει ο μπροστινός

  Τα παιδιά σκορπισμένα γύρω γύρω στον χώρο. Ένα παιδί αρχίζει να περπατά δίνοντας ένα απλό αλλά χαρακτηριστικό στιλ στο βάδισμά του. 

π.χ. περπατά καμαρωτά ή σηκώνοντας πολύ ψηλά τα χέρια, με σκυμμένο κεφάλι κτλ.
 Τα υπόλοιπα παιδιά παρατηρούν το βάδισμά του. ένα δεύτερο παιδί ακολουθεί το πρώτο προσπαθώντας να μιμηθεί ακριβώς το βάδισμά του και προσθέτοντας ένα επιπλέον κινητικό στοιχείο. 

Ένα ένα τα παιδιά που ακολουθούν την κίνηση, του προηγούμενου, προσθέτοντας πάντα μία επιπλέον κίνηση. 

Η μουσικός σε όλη τη διάρκεια του παιχνιδιού παίζει ρυθμικά στο τύμπανο. Μπορεί, ανάλογα με τις δυνατότητες των παιδιών, να αλλάζει tempo οπότε τα παιδιά πρέπει μα συντονίζουν αναλόγως το βήμα τους.  

Συμπέρασμα;

Ο χορός και η κίνηση είναι κάνει καλό στην υγεία τόσο στην ψυχική νιώθουμε χαρούμενοι, όσο και στη σωματική γιατί γυμναζόμαστε.. 

Στην πορεία θα σας παρουσιάσω πολλές δραστηριότητες με θέμα το σώμα και τα συναισθήματα..


Είναι ένα πρόγραμμα στο οποίο έλαβα μέρος και παράδωσα το υλικό μου στο Υπουργείο Παιδείας.. Δημιουργήθηκε για την  

Αξιολόγηση του
Εκπαιδευτικού Έργου

      Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης
  στη Σχολική Μονάδα 

    Υλοποίηση, Παρακολούθηση και Αξιολόγηση του Σχεδίου Δράσης
2011-2012


Εδώ μπορεί να ξεκινήσει ένα καταπληκτικό πρόγραμμα το οποίο παρακολούθησα στον ΟΚΑΝΑ Πρόταση Ζώης στο Ν. Μαγνησίας (ωστόσο σε όλες τις περιοχές υπάρχει κάτι ανάλογο ψάξτε το)



"Ο Κήπος με τις 11 γάτες"  



Το βιβλίο αυτό είναι εικονογραφημένο παραμύθι για παιδιά και στόχος του είναι να συνεισφέρει στη πρόληψη της χρήσης ναρκωτικών αποσαφηνίζοντας και προσφέροντας για συζήτηση μέσα στην τάξη τους βαθύτερους μηχανισμούς που θα μπορούσαν να θεωρηθούν παράγοντες κινδύνου στη ζωή ενός ανηλίκου.

Είναι απίστευτα διασκεδαστικό και οι ήρωες του γάτες ενήλικοι, ανήλικοι κι ένας πειραστής..

Τα παιδιά θα γνωρίσουν και θα κατανοήσουν τον κίνδυνο που κρύβει η γνωριμία τους με έναν ενήλικο τον οποίο δεν γνωρίζουν οι γονείς του και οι δασκάλοι του...


Το δούλεψα σε παιδιά νηπιαγωγείου (αρκεί να το προσαρμόσετε στην ηλικία τους) και ήταν μια καταπληκτική χρονιά γεμάτη συναισθήματα...

Ο συνδυασμός του βιβλίου και το να γνωρίσουμε το σώμα μας τόσο ψυχικά, όσο και σωματικά ήταν καταπληκτικός..

Με τα συγκεκριμμένα παιδιά μας έδεσε μια δυνατή αγάπη.. Φέτος πάνε β' δημοτικού κι ακόμα έχουμε σχέσεις φιλικές...

ΤΟΛΜΗΣΤΕ ΤΟ...!!! 

ΟΧΙ ΣΤΟ ΤΣΙΓΑΡΟ ΝΑΙ ΣΤΟ ΧΟΡΟ...!!!





Με εκτίμηση
Γεωργία....





4 σχόλια:

  1. Τέλειες δραστηριότητες και πολύ σπουδαίο μήνυμα!
    Μπράβο Γεωργία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Ιωάννα μου... όλα τελικά μπορούμε να τα δουλέψουμε στο νηπιαγωγείο αρκεί να τα προσεγγίσουμε με συγκεκριμμένο τρόπο...

      Διαγραφή
  2. Απαντήσεις
    1. Καλή μου Άννη ευχαριστώ πολύ... Ειναι ενα θέμα που όντως δεν το έχουμε αγγίξει πολύ κ ειναι σημαντικό...!!! Χαίρομαι που σου άρεσε!!!

      Διαγραφή

Ανυπομονώ για τα σχολιά σας ! ! ! !